چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۱:۱۷
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

اهدای تندیس جشنواره انیمیشن هیروشیما به «گرگم و گله می‌برم»

پویانمایی کوتاه گرگم و گله می‌برم که به بخش مسابقه رسمی هجدهمین جشنواره انیمیشن هیروشیما ۲۰۲۰ راه پیدا کرده بود، تندیس جشنواره و جایزه نقدی یک میلیون ین ژاپن را به دست آورد. هیئت داوران جشنواره، این جایزه را به خاطر اینکه این اثر هنری مرزهای بین واقعیت و اجراهای تئاتری و سینما را از طریق تصاویر […]



پویانمایی کوتاه گرگم و گله می‌برم که به بخش مسابقه رسمی هجدهمین جشنواره انیمیشن هیروشیما ۲۰۲۰ راه پیدا کرده بود، تندیس جشنواره و جایزه نقدی یک میلیون ین ژاپن را به دست آورد. هیئت داوران جشنواره، این جایزه را به خاطر اینکه این اثر هنری مرزهای بین واقعیت و اجراهای تئاتری و سینما را از طریق تصاویر زیبا و اصوات هارمونیک محو می‌کند، شایسته این جایزه دانستند.

انیمیشن گرگم و گله می‌برم که از تولیدات سال ۱۳۹۶ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، تاکنون ۱۴ جایزه بین‌المللی را از آن خود کرده و بیش از ۳۰ حضور بین‌المللی نیز داشته است.

این پویانمایی هشت‌دقیقه‌ای برگرفته از داستانی با همین‌ نام نوشته افسانه‌ شعبان‌نژاد از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با تکنیک انیمیشن دیجیتال در امور سینمایی کانون تولید شده است.

جشنواره دوسالانه انیمیشن هیروشیما یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های انیمیشن جهان و مورد تایید جایزه آکادمی اسکار برای فیلم‌های کوتاه است که امسال از ۳۰ مرداد تا ۳ شهریور ۱۳۹۹ برابر با ۲۰ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۰ بدون حضور مخاطبان در شهر هیروشیما ژاپن برگزار شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یک × 5 =