سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۵:۲۳
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

اندازه‌گیری و کنترل سطح مایعات با محصول دانش بنیان ایرانی ممکن شد

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش فرهنگ سار، محمدرضا معتمدی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه حسگر اندازه‌گیری سطح مایعات برای اندازه‌گیری مخازن مختلف کاربرد دارد، گفت: نمونه خارجی این محصول نهایت تا طول ۲ متر را می‌تواند اندازه‌گیری کند، اما حسگر ساخت ایران توانایی اندازه‌گیری تا طول ۶ متر را دارد. وی بیان […]



به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش فرهنگ سار، محمدرضا معتمدی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه حسگر اندازه‌گیری سطح مایعات برای اندازه‌گیری مخازن مختلف کاربرد دارد، گفت: نمونه خارجی این محصول نهایت تا طول ۲ متر را می‌تواند اندازه‌گیری کند، اما حسگر ساخت ایران توانایی اندازه‌گیری تا طول ۶ متر را دارد.

وی بیان کرد: از این محصول برای اندازی گیری سطح مایعات مخازن آب، سوخت، مواد اولیه و موارد دیگر استفاده می‌شود. یکی دیگر از کاربردهای حسگر اندازه‌گیری سطح مایعات، سوییچ دادن جهت کنترل روشن و خاموش کردن یک پمپ یا سیستم هشدار است که از سرازیر یا خالی شدن جلوگیری می‌کند.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معتمدی ادامه داد: اندازه‌گیری سطح مایعات با دو روش انجام می‌شود. برای اندازه‌گیری سطح مایعات با دمای پایین از روش خازنی استفاده می‌شود و اندازه‌گیری دمای بالا سطح مایعات داخل مخازن، استخرها و چاه‌های آب با دقت اندازه‌گیری یک میلی‌متر، حسگر اندازه گیری سطح مایعات دما بالا کابرد دارد.

این فناور افزود: حسگر اندازه‌گیری سطح مایعات و نمایشگر، نمایش لحظه‌ای سطح داخل مخزن را برحسب میلی متر و سانتی‌متر و همچنین درصد و محاسبه حجم داخل مخزن برحسب لیتر و مترمکعب نشان می‌دهد و دارای خروجی دیجیتال جهت کنترل سطح مخزن است.

وی گفت: این محصول دقت اندازی گیری بالایی دارد و در کنار قیمت پایین نسبت به نمونه خارجی، خدمات پس از فروش و اندازه‌گیری با طول بیشتر، نیاز به کالیبراسیون در محل نیز ندارد. در حال حاضر به‌صورت مستقیم ۱۲ نفر و در حدود ۲۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم با این شرکت همکاری می‌کنند. این محصول اندازه‌گیری مخازن مختلف را انجام می‌دهد، اما عمده خریداران آن شرکت‌های آب و فاضلاب هستند که توانسته صرفه‌جویی ارزی خوبی نیز به همراه داشته است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیلات مفید و کاربردی زیادی دارد، افزود: حمایت‌ها و مزایای متنوعی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد، اما امید است برای تهیه کارگاه و تجهیز آن نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پانزده + 11 =