چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۶:۴۳:۰۱
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳

انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان بیش از هر زمانی ضروری است

به گزارش فرهنگ سار، حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم‌الهدی عصر جمعه در جمع تعدادی از مردم مهریز در حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) این شهر  افزود: ترویج فرهنگ دفاع مقدس که ایثار و تمامی خوبی‌ها و زیبایی‌ هاست ، کشور و نظام را در مقابل تهدید نرم و توطئه های سوء فرهنگی دشمنان مصون نگه می‌دارد […]



به گزارش فرهنگ سار، حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم‌الهدی عصر جمعه در جمع تعدادی از مردم مهریز در حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) این شهر  افزود: ترویج فرهنگ دفاع مقدس که ایثار و تمامی خوبی‌ها و زیبایی‌ هاست ، کشور و نظام را در مقابل تهدید نرم و توطئه های سوء فرهنگی دشمنان مصون نگه می‌دارد .

وی با بیان اینکه باید برای گسترش فرهنگ ایثار در جامعه بیش از قبل توسط تمامی نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها به جد اقدام مناسب صورت گیرد، ادامه داد: رزمندگان اسلام با ایثار جان و روحیه گذشت، فداکاری و مقاومت برای کشور عزت و برای دشمنان ذلت خلق کردند.

این مسئول فرهنگی  در ادامه به فلسفه قیام حضرت امام‌حسین (ع)، تاریخ کربلا و نقش عاشورا در بین امت اسلام و توطئه‌های فرهنگی برای تضعیف دین و ارزش‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: باید سیره ائمه هدی (ع)  به خصوص  خامس آل عبا (ع) برای جوانان به نحو مناسب تبیین و منتقل شود.

انتقال فرهنگ عصر دفاع مقدس به جوانان امری حیاتی است

نجم‌الهدی، تحقق امر به معروف و نهی از منکر را یک امر مهم برای پیشگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی ذکر کرد و گفت: تحقق این واجب الهی که جزو فلسفه اصلی قیام و نهضت امام‌حسین (ع) است باید به یک فرهنگ مهم و اصلی تبدیل شود.

وی اظهار کرد: تحقق این امر مهم و واجب الهی که هم‌اکنون کم رنگ است، کار فرهنگی جدی و همگانی می‌طلبد و همه باید برای اجرای اهداف نهضت حسینی وظایف خود را انجام دهند  که انحام آن در جامعه برکت های فراوانی به همراه دارد .

این فعال فرهنگی بیان کرد: باید مردم به خصوص دانش‌آموزان را به دلیل فرصت محرم و صفر با فرهنگ و اهداف امام‌ حسین (ع) در کربلا و عاشورا آشنا کنیم و نظام و انقلاب‌ اسلامی را در برابر توطئه های فرهنگی دشمنان مصون نگه داریم .

نجم‌الهدی به اهمیت تبیین اهداف انقلاب‌اسلامی بر اساس سیره شهیدان اشاره کرد و از تمامی تلاش‌ها در این حوزه مهم قدردانی کرد و همکاری همگان را برای گسترش فرهنگ معنویت و تکیه بر ارزش‌های دینی و انقلابی در جامعه را خواستار شد.  

در این مراسم برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اجرا شد .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد .

منبع : ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

20 − 15 =