سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۶:۳۰
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰

امکان ورود هوای تازه به اتاق بدون نفوذ صدای محیط

به گزارش روز شنبه ساینس دیلی، این پنجره جدید که Acoustic Friendly Ventilation Window (AFVW) نام دارد، با ابعاد ۱.۸ متر در ۰.۸۸ متر در ۰.۱۵ متر و با استفاده از شیشه دوجداره ساخته شده است. این پنجره به دو دریچه تصفیه هوا مجهز است که به صورت افقی در بالا و پایین شیشه تعبیه شده‌اند؛ دریچه […]



به گزارش روز شنبه ساینس دیلی، این پنجره جدید که Acoustic Friendly Ventilation Window (AFVW) نام دارد، با ابعاد ۱.۸ متر در ۰.۸۸ متر در ۰.۱۵ متر و با استفاده از شیشه دوجداره ساخته شده است.

این پنجره به دو دریچه تصفیه هوا مجهز است که به صورت افقی در بالا و پایین شیشه تعبیه شده‌اند؛ دریچه پایینی به سوی محیط بیرون و دریچه بالایی به سوی محیط داخل اتاق باز می‌شود.

دریچه پایینی به یک فن استوانه‌ای مجهز است که هوای تازه را از محیط بیرون مکیده و آن را به فضای خالی بین دو صفحه شیشه‌ای و سپس به دریچه واقع در بالای شیشه هدایت می‌کند تا از طریق آن وارد محیط اتاق شود.

جریان هوا در این مسیر از یک فیلتر غبار عبور می‌کند تا آلاینده‌های آن تصفیه شوند. همچنین عایق‌های صوتی که در بالا و پایین شیشه تعبیه شده‌اند، میزان صدای وروی به اتاق را محدود می‌کنند.

در نتیجه این ساختار در مقایسه با شیوه قدیمی باز کردن پنجره، تهویه هوا را با چهار برابر کارآیی انجام داده و صداهای ورودی از محیط خارج را نیز به میران چهار برابر کاهش می‌دهد.

در حال حاضر محققان این پنجره را در یک ساختمان هوشمند مستقر در دانشگاه نصب کرده و کارآیی آن را آزمایش می‌کنند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

بیست − یک =