چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۵:۲۵
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴

امام جمعه گناوه:جهان منتظر نتیجه انتخابات امریکا است

به گزارش فرهنگ سار، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا دو روی یک سکه هستند و هرکدام از این گروه در انتخابات رئیس‌جمهوری رای بیاورند، دنبال و تابع سیاست‌ها و لابی‌گری های رژیم صهیونیستی خواهند بود. وی با بیان اینکه ۳  نگاه در باره […]



به گزارش فرهنگ سار، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا دو روی یک سکه هستند و هرکدام از این گروه در انتخابات رئیس‌جمهوری رای بیاورند، دنبال و تابع سیاست‌ها و لابی‌گری های رژیم صهیونیستی خواهند بود.

وی با بیان اینکه ۳  نگاه در باره پسا انتخابات آمریکا وجود دارد، گفت: نگاه اول وضعیت داخلی خود آمریکا، نگاه دوم بحث  منطقه‌ای و بین المللی و نگاه سوم در رابطه با مواجهه با ایران است که چه تصمیمی گرفته خواهد شد.

امام جمعه گناوه ادامه داد: در میان این سه اصل هر کسی رئیس جمهوری آمریکا شود ، سیاست مهار ایران انقلابی و مقابله با مقاومت را بطور حتم رها نخواهند کرد و چه بایدن و ترامپ دشمن ذاتی با مقاومت و ایران اسلامی دارند.

وی افزود: باتوجه به ۳ اصل اشاره شده اگر ترامپ خبیث رئیس جمهوری آمریکا شود، این فرضیه و احتمالات وجود دارد که یک شوک اولیه روانی و منفی بر بازار و دلار و سکه و سایر کالاها در چند هفته برجای داشته باشد.

وی افزود: اگر رویکرد ترامپ نسبت به ایران سخت و جنگی است که البته این گزینه منتفی است و رویکرد دیگر نرم خواهد بود.

امام جمعه گناوه گفت: این سئوال وجود دارد اگر بایدن از حزب دموکرات رئیس جمهوری شود،چه مواجهه‌ای با ایران خواهد داشت ، احتمال دارد  چند هفته‌ای شوک و بار مثبت روانی بر بازار ایجاد شود ، منتهی معلوم نیست این شوک مقطعی یا همیشگی و  پایدار باشد.

وی به بیانات مهم رهبرمعظم انقلاب در سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در این روز که تقارن با ۱۳ آبان داشت نکات مهم و ارزشمندی در ارتباط با مسایل و راهبردی اسلام و جهان اسلام با هوشمندی بیان کردند که باید نصب العین آحاد مسلمانان جهان قرار گیرد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 × 5 =