یکشنبه, ۱۰ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۹:۵۹
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

امامان جمعه : جمهوری اسلامی در برجام صداقت خود را به دنیا نشان داد

به گزارش خبرنگاران فرهنگ سار از مراکز استان‌ها، خطیبان جمعه سراسر کشور امروز سوم بهمن ماه در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سخنانی به مساله برجام اشاره کردند و گفتند :برجام به مرحله ای رسیده است که مجلس شورای اسلامی با قدرت در مورد آن مصوبه داشت.  آنها تاکید کردند :هر طور شده اول باید تحریم‌ها […]



به گزارش خبرنگاران فرهنگ سار از مراکز استان‌ها، خطیبان جمعه سراسر کشور امروز سوم بهمن ماه در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سخنانی به مساله برجام اشاره کردند و گفتند :برجام به مرحله ای رسیده است که مجلس شورای اسلامی با قدرت در مورد آن مصوبه داشت. 

آنها تاکید کردند :هر طور شده اول باید تحریم‌ها برداشته شود و مسوولان نیز اعلام کرده اند ذره ای حرکت برای چانه‌زنی وجود ندارد. 

خطیبان جمعه با اشاره به برگزاری رزمایش‌های سپاه و ارتش گفتند: این رزمایش‌ها بسیار مهم، بازدارنده و امنیت آفرین است به طوریکه قدرت ایران را به رخ دشمن کشید و جهان را به شگفتی وا داشت.

 آنها در خش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند :امنیت، آسایش و آرامش امروز ایران اسلامی نتیجه از خودگذشتگی و فداکاری شهدا و خانواده آنان است، همه باید بنا به وظیفه‌ای که داریم ادامه دهنده راه شهدا و پاسدار دستاوردها و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی باشیم.

ممنوع شدن ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ، تکیه برتوان داخلی ، گرامیداشت ایام الله فجر ،برگزاری رزمایش سپاه و قدرنمایی کشور، سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهید،پاسداشت ارزش ها و دستاوردهای آنقلاب، برطرف ساختن مشکل بورس، اشتغالزایی برای جوانان ، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری ها  از دیگر محورهایی بود که خطیبان جمعه به آنها اشاره کردند .

چند روز پس از تائید رسمی شیوع ویروس جدید کرونا در ایران و با شدت گرفتن روند گسترش آن برگزاری مراسم نماز جماعت از دومین جمعه اسفند ماه (۹اسفندماه) ۱۳۹۸ در مرکز اغلب استان‌ها و شهرهای بزرگ متوقف شد.

تعطیلی نمازجمعه به معنای توقف فعالیت ائمه جمعه نبود و آنها در طول این مدت، هر روز فعالیت های مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی را در شهرهای حوزه ماموریت خود پیگیری کردند و در سه محور تامین سلامت مردم، حمایت های معیشتی و برگزاری مراسم معنوی و مذهبی متناسب با شرایط جدید و با بهره گیری از نرم افزارهای نوین فعال بودند و به جامعه خدمت رسانی کردند.

از نیمه اردیبهشت ماه امسال موضوع برگزاری نماز جمعه در شهرهایی با وضعیت سفید در ستاد ملی کرونا مورد تایید قرار گرفت و به این ترتیب نخستین نماز جمعه پس از شیوع ویروس کرونا نوزدهم اردیبهشت ماه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت در برخی شهرها برگزار شد.

اکنون بیشتر شهرهای کشور با پایان یافتن پیک سوم کرونا آبی و زرد شده اند و در تعداد شهرهای بیشتری نماز جمعه برگزار شد.

گیلان(رشت )

امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان با یادآوری توافقنامه برجام گفت: جمهوری اسلامی در جریان این توافقنامه صداقت خود را به دنیا نشان داد.

آیت الله رسول فلاحتی در پیامی نمازجمعه رشت از طریق فضای مجازی  اظهار داشت: آنان باید بر اساس توافقنامه برجام تحریم ها را برداشته، حقوق مردم را بشناسند و املاک بلوکه شده جمهوری اسلامی را در آمریکا بردارند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه ما نه از رفتن ترامپ خوشحالیم و نه ناراحت اظهار داشت: کشور جمهوری اسلامی آنقدر قدرت دارد که تغییر یک نفر در راس قدرت های جهانی نمی تواند او را خوشحال کند.

سمنان

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به سفر یکروزه حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه به استان، گفت: مصوبات و دستاوردهای این سفر با جدیت پیگیری و اجرایی شود.

حجت‌الاسلام محمدباقر عبدوس در خطبه های نماز جمعه این هفته  به مساله برجام هم اشاره و بیان کرد : برجام به مرحله ای رسیده است که مجلس شورای اسلامی با قدرت در مورد آن مصوبه داشت. 

وی تاکید کرد : اول باید تحریم‌ها برداشته شود و مسوولان نیز اعلام کرده اند ذره ای حرکتی برای چانه‌زنی وجود ندارد. 

·زاهدان

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحقق کننده وعده الهی و درهم شکسته شدن کفر را معنا کرد.

آیت الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس زاهدان با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با وجود همه دسیسه‌های جبهه کفر نه تنها با شکست مواجه نشد بلکه روز به روز پله‌های ترقی را با موفقیت طی می‌کند.

 امام جمعه زاهدان افزود: در مقابل ایران اسلامی آمریکا به عنوان سردمدار جبهه کفر با تقویت روحیه افراطگریی، تشکیل دو قطب سیاه و سفید و اوج گیری تجزیه طلبی در حال از دست دادن قدرت و نابودی است.

 نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان موفقیت کشور را تکیه بر توان داخلی عنوان کرد و افزود: امروز تنها راه نجات و پیشرفت کشور در همه امور با توجه به فرموده و تاکید رهبر معظم انقلاب تکیه بر توان داخلی بوده و اگر این دیدگاه در کنار مدیریت جهادی حاکم شود تمام مشکلات اقتصادی کشور قابل حل است.

آذربایجان غربی (ارومیه )

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه اوضاع امروز آمریکا نشان افول این قدرت شیطانی است، گفت: باید توجه کنیم اگر مسائل امروز آمریکا در کشور ما رخ می‌داد دشمنان با جوسازی‌های مختلف قصد فشار بر ما را داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی اظهار داشت: باید مسوولان با تبعیت از سخنان رهبری راه درست را ادامه دهند.

 وی با بیان اینکه اگر تحریم‌ها به طور کامل از بین نرود کسی نباید ادعای برجام کند افزود: نباید این سخنان توسط مسوولان ما اعلام شود، زیرا این تفکر غلطی است که مسوولان آمریکایی عوض شده و اوضاع تغییر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از خطبه ها بیان کرد: روز تکریم از مادران و همسران شهدا بهترین زمان برای قدردانی از خانواده‌های شهداست و باید ادامه دهنده راه آنها باشیم.

خراسان جنوبی (بیرجند)

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: رزمایش اخیر نیروهای مسلح و نمایش قدرت موشکی و پهپادی، بیانگر قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب است.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی افزود: سطح این رزمایش و گستره آن از دریای عمان تا عمق اقیانوس هند و دریای مدیترانه، تنگه باب المندب و تنگه هرمز بزرگترین رزمایش در سال‌های اخیر است.

وی گفت: نمایش قدرت موشکی و پهپاد در این رزمایش جایگاه برجسته‌ای داشت که بیانگر قدرت بازدارندگی نظام است.

کرمان (کرمان)

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: امروزه همه می‌دانیم که باید مقاومت و قدرت بازدارنده نظام جمهوری اسلامی را در عرصه بین المللی به رخ جهان بکشیم و تفاوتی ندارد که چه کسی در کاخ سفید باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی با اشاره به پیشرفت های کشور در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه هسته‌ای با وجود تمامی تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان افزود: امروز درمقابل، شاهد ذلت و خواری دشمنان هستیم به نحوی که در اسباب کشی کاخ سفید وضعیت برای ما بیشتر روشن شد و فهمیدیم که باید به مقاومت خود ادامه داده و به هیچ مذاکره ای با غرب امید نداشته باشیم.

خراسان رضوی(مشهد)

امام جمعه مشهد گفت: هویت جامعه ما به پول ملی وابسته نیست بلکه به رشد و پشتکار علمی دانشمندان و نخبگان کشور وابسته است.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: یکی از آثار پربرکت این پشتکار در جامعه ولایی ما ساخت واکسن کرونا است.

وی  با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر منع ورود واکسن کرونا از آمریکا گفت: در حالی که کرونا در آمریکا و انگلیس قتل عام به راه انداخته است، آنها به واکسن خودشان هم اطمینان ندارند تا به مردم کشورشان تزریق کنند.

زنجان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: رزمایش دفاعی ایران اطمینان و آرامشی برای کشورهای دوست حاشیه خلیج فارس و هشداری برای دشمنان بود.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان افزود: در داخل کشور به لحاظ قدرت نظامی قوی باشیم دشمن نمی تواند مسلط باشد.

وی تاکید کرد: رزمایش دریایی ایران، احساس غرور، سربلندی، امنیت و آرامش را به دنبال داشت.
حجت الاسلام خاتمی افزود: بایدن با سرکار آمدن خود باید تمام تحریم ها را برداشته و به حالت سابق برگردد.

مرکزی(اراک)

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: کارنامه انقلاب شکوهمند اسلامی از سال ۱۳۴۱ تا کنون درخشان و قابل دفاع است و تضعیف دستاوردهای آن خیانت آشکار به خون مقدس شهدا و آرمان‌های ملت شریف ایران اسلامی محسوب می‌شود.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: کارنامه انقلاب اسلامی با وجود مشکلات و سختی‌ها قابل دفاع است و نباید این کارنامه ۶۰ ساله را به دلیل برخی مسائل زیر سئوال برد.دستاوردهای انقلاب اسلامی قابل مقایسه با قبل نیست و با وجود تمامی توطئه‌ها و بدخواهی دشمنان، ایران اسلامی مقتدرانه به پیش می‌رود  و افتخاراتش روز به روز در حال افزایش است.
وی  برگزاری رزمایش‌های اخیر نیروهای مسلح را برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: بدون شک این موفقیت‌های چشمگیر در حوزه نظامی و تسلیحاتی مرهون هدایت‌های حکیمانه فرماندهی کل قوا، خون مقدس شهدا و تلاش‌های شبانه‌روزی جان‌برکفان نیروهای مسلح  در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی است .

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با ایستادگی خود توطئه‌های دشمنان را خنثی و شرایط سخت تحریم را تا چله دوم انقلاب تحمل کرده اند، اظهارداشت: باید توجه داشت که تمامی دستاورد های گسترده نظام به رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری محقق شده است.

کرمانشاه

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه هدف ترامپ و بایدن و سایر روسای جمهوری آمریکا در قبال ایران تفاوتی ندارد، گفت: آمریکا یک دولت پشت‌پرده دارد و دولت علنی و آشکار این کشور فقط پیاده‌کننده سیاست‌های آن دولت پنهان است.

آیت الله مصطفی علما درباره موضوع مذاکره ایران با غربی ها تاکید کرد: برای مذاکره با غربی ها و آمریکایی ها، طبق توافق قبلی ابتدا باید همه تحریم ها به صورت یکجا برداشته شود.

او در ادامه آیت الله محمدتقی مصباح یزدی را از قدمای مبارزان انقلاب اسلامی و موسسان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در تکریم و تجلیل از شخصیت ایشان یک بیانیه بلند را صادر کردند زیرا آیت الله مصباح از همان سال ۴۲ از علما و فضلای زمان بود.

هرمزگان(بندرعباس)

 نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: سیاستمداران وسیاستگذاران کشور نگاه ویژه به توسعه سواحل و بنادر بویژه این استان داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس اظهار داشت: در همین زمینه صنایعی که به آب نیاز دارند باید در کنار سواحل شکل گیرند و توسعه به  سمت مناطق ساحلی کشیده شود.

وی ادامه داد: همه تخم مرغ‌ها را نباید در سبد بندر شهید رجایی گذاشت و تعدد و توسعه بنادر به لحاظ پدافند غیر عامل مفید است چرا که آبادانی و بهبود معیشت را برای ساحل نشینان و همه مردم کشور فراهم می‌کند.

چهارمحال و بختیاری (شهرکرد)

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اتکای به مردم در کشور گفت: در طول بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی با اتکاء به مردم فتنه‌های متعددی خنثی شده است.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام  ایستادگی مردم آمل در۶ بهمن ۱۳۶۰ در برابر عوامل ضدانقلاب را از نمونه‌های پشتوانه مردمی انقلاب اسلامی دانست و افزود: در این واقعه، ضدانقلاب قصد تصرف شهر آمل و پیاده‌سازی اهداف شیطانی خود را داشت اما مردم، شهر را به شهر هزار سنگر تبدیل کردند و توانستند این فتنه را به خوبی خنثی کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلق به مردم کشور است، تصریح کرد: اینکه به طور مداوم و مستمر گفته می‌شود که به مردم و توانمندی‌های درونی اتکا شود به سبب این است که پشتوانه مردمی بزرگترین قدرت کشور است و در طول بیش از ۴۰ سال انقلاب اسلامی خود را به خوبی نشان داده است.

 قم

خطیب جمعه قم گفت: بازگشت به برجام فقط از مسیر تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و قانون میسر خواهد بود.

آیت الله علیرضا اعرافی درخطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم افزود: آمریکایی‌ها باید با لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، قدم اول را بردارند و جمهوری اسلامی ایران نیز در همان قالب راه را ادامه خواهد داد و بنابر توصیه های رهبر معظم انقلاب ارتباط با دنیا را اجرا خواهد کرد.

وی اظهار داشت: ما نمی‌توانیم با دولت عهدشکن آمریکا وارد مذاکره شویم و آنها فقط می‌توانند به گروه ۱+۵ بازگردند. 

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران یک هجوم بی‌سابقه را کنار زده و مسیر ایستادگی و مقاومت در برابر مستکبران غربی را ادامه خواهد داد، اظهار داشت: همه گروههای آمریکایی آزمون پس داده‌اند و مسئولان کشورمان باید با عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری ، در برابر غربی‌ها تسلیم نشوند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه مسئولان نباید به مذاکره با آمریکایی‌ها دل ببندند، خاطرنشان کرد: امروز جامعه آمریکایی درون خود دچار چالش‌ها و نابسامانی‌های بزرگی از جمله تحقیر اقلیت‌ها، شکاف طبقاتی و سستی پایه‌های اخلاقی، اجتماعی و سیاسی شده‌است.

لرستان(خرم آباد )

 نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: رزمایش هفته گذشته سپاه و ارتش جمهوری اسلامی اثبات کرد که قلب سرزمین اشغالی در تیررس فرزندان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش فرهنگ سار، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد شاهرخی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر با اشاره به برگزاری رزمایش ارتش و سپاه بیان کرد: بخشی از این رزمایش بصورت پهبادی و بزرگترین رزمایش در غرب آسیا بود و از یک پایگاه موشکی نیروی دریایی سپاه رونمایی شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: روسای جمهوری آمریکا یکی پس از دیگری با کارنامه سیاه و مملو از جرم و جنایت به تاریخ پیوستند و آنچه که سرافراز باقی ماند مقاومت اسلامی ، نام شهدا و راه امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

فارس(شیراز)

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: اصل معامله بورس از نظر شرعی جایز است، مگر اینکه شرکتی که سهام آن عرضه می‌شود درآمد آن حرام باشد، در هر صورت معاملات بورس باید شفاف و واضح باشد و مشکلاتی که در این زمینه به وجود می‌آید، برطرف شود.  

آیت‌الله لطف الله دژکام، در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز افزود: همه ابعاد معامله در بورس باید واضح باشد و مشکلی که در بازار بورس ایجاد شده نیز اصلاح شود زیرا تعدادی از مردم برای ورود به این بازار هزینه بسیاری کرده‌اند و امیدواریم این مشکل با نظارت قوه قضاییه برطرف شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها بیان داشت: با توجه به بیماری کرونا باید همگان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که اگر سهل‌انگاری در این برهه از زمان صورت گیرد و موجب شویم که دیگری مبتلا شود مسوولیت داریم، از این رو باید هرچه می‌توانیم برای پیشگیری از این بیماری انجام دهیم.

خراسان شمالی (بجنورد)

 نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: رزمایش مشترک سپاه و ارتش توان موشکی ایران را به رخ کشید و مانوری بازدارنده برای تهدیدهای دشمنان و بدخواهان شد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری نیز اظهار داشت: رزمایش اخیر که در دیماه امسال انجام شد، زیاده خواهان را ساکت کرد، پیام این قدرت این است که اگر کوچکترین اقدامی از طرف دشمن انجام شود، با توان موشکی ایران روبه رو خواهند شد.

وی با اشاره به آیین تحلیف رییس جمهوری جدید آمریکا گفت: این مراسم در حالی برگزار شد که با وجود ادعای دمکراسی، ۲۵ هزار کماندو وظیفه تامین امنیت آن را بر عهده گرفته بودند، این چه رییس جمهوری است که در زمان تحلیف آنقدر مردم علیه او بسیج هستند که ۲۵ هزار کماندو باید امنیت جانی او را بر عهده بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دیگر کسی به آمریکا اعتماد نخواهد داشت، اتفاق های زمان انتخابات و پس از آن سبب شده تا آمریکا دیگر آبرویی نداشته باشد.

بوشهر

 امام جمعه بوشهر گفت: کشورهای اسلامی و بویژه ارادتمندان به ساحت مقدس رضوی برای مقابله با تحریم حرم ثامن الحجج از سوی آمریکا مجمع تشکیل دهند.

 آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری  افزود: آمریکا ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد امام رضا (ع) را تحریم کرده‌است زیرا حرم رضوی نماد قدرت معنوی ایران است و مانند ستاد اجرایی فرمان امام تنها کار فرهنگی و خدمت به فقرا انجام می‌دهد به همین دلیل با این تحریم‌ها، سکوت در برابر آنها جایز نیست.
 صفایی بوشهری ادامه داد: آمریکا که همواره دعای دموکراسی و آزادی را فریاد می‌زند در جریان انتخابات اخیرشان برباد رفت ‌و دموکراسی آنها نیز یک استبداد در قالب و ظاهری دموکراسی‌نما است.

امام جمعه بوشهر همچنین با محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر بغداد اظهار داشت: این حادثه که منجر به شهادت شماری از مسلمانان شد نشان می‌دهد ریشه آمریکا، وهابیت و داعشی‌ها هنوز در منطقه وجود دارد.
اردبیل 

 امام جمعه اردبیل با اشاره به تصویب ایجاد بارانداز و اتصال ریلی ایران و جمهوری آذربایجان در پارس آباد مغان در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشورگفت: این مهم موجب تحول و رونق اقتصادی،منطقه می شود.

 آیت الله سید حسن عاملی اظهار کرد: خارج شدن  استان از بن بست ریلی، اتصال به خط آهن آذربایجان و ورود به بازار کشورهای آسیای میانه و قفقاز و روسیه، ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری بسیار بالا در مغان و اردبیل با توجه به وجود وسیله ارزان جهت صادرات کالا، تسهیل در صادرات محصولات بزرگترین گلخانه ‌ کشور و تولیدات دیگر مناطق استان، توجیه دار شدن ایجاد مناطق آزاد، توجیه دار شدن طرح  راه آهن اردبیل به پارس آباد و فراهم شدن زمینه اشتغال بسیار خوب در منطقه شمال استان از جمله فواید ایجاد این بارانداز در منطقه است. 

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به تحولات اخیر آمریکا  بیان کرد: آمریکا این هفته، ماهیت دموکراسی خود را به تماشا گذاشت و فردی که با رأی مردم انتخاب شده با ۳۵ هزار نیروی امنیتی به کاخ سفید آمد و جواب این سؤال داده نشد که دموکراسی چه ربط و ارتباطی با قوه قهریّه دارد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار × یک =