چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۰۳:۱۱
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

افزایش ۳۰ درصدی پست‌های مدیریتی زنان در خراسان جنوبی

نفیسه نخعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار افزود: یکی از تلاش‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی، افزایش مشارکت اجتماعی و سیاسی بانوان استان بوده است. وی اظهار داشت: علاوه بر انتصاب حدود ۲۷۰ مدیر زن پایه در سطح دستگاه‌های اجرایی تا شهریور امسال تعداد ۱۴ مدیر میانی در سطح […]



نفیسه نخعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار افزود: یکی از تلاش‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی، افزایش مشارکت اجتماعی و سیاسی بانوان استان بوده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر انتصاب حدود ۲۷۰ مدیر زن پایه در سطح دستگاه‌های اجرایی تا شهریور امسال تعداد ۱۴ مدیر میانی در سطح مدیرکل و معاون، ۱۶ مدیر میانی و پایه در زیرمجموعه‌های وزارت کشور در استان، ۵۳ دهیار زن، حدود ۳۹ عضو شورای اسلامی روستا و هشت عضو شورای شهر از بانوان هستند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: همچنین در راستای افزایش مشارکت اجتماعی و سیاسی بانوان، اقداماتی از سوی این دفتر انجام شده که اجرای یک طرح ملی و یک طرح استانی با هدف آموزش مهارت‌های مدیریتی و افزایش ۳۰ درصدی پست‌های مدیریتی زنان در استان از جمله این اقدامات است.

وی گفت: در این طرح‌ها ۲۴۰ نفر از زنان شاغل دستگاه‌های اجرایی، بانوان کارآفرین و عضو شورای شهر، آموزش‌های لازم در حوزه مهارت‌های مدیریتی را در قالب ۱۳ هزار ۷۶۰ نفر ساعت دریافت کرده‌اند.

نخعی شناسایی بانوان توانمند و مستعد مدیریت شاغل در دستگاه‌های اجرایی، آموزش مهارت‌های مدیریتی به جامعه هدف، پیگیری و رصد مستمر افزایش نرخ مدیران زن در استان، رایزنی با مسوولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از توان مدیریتی بانوان را از دیگر اقدامات برای افزایش مشارکت سیاسی اجتماعی زنان برشمرد.

منبع : ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

شش − چهار =