سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۳:۴۶
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

اعلام ۲۲۷ نیاز فناورانه صنایع مختلف به شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش فرهنگ سار، سیاوش ملکی فر روز چهارشنبه در رویداد آنلاین ارائه نیازهای فناورانه سازمان پزشکی قانونی کشور، درباره برنامه‌های حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش بنیان، افزود: این صندوق با حدود ۶۰ ابزار و خدمت در راستای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان اقدام کرده است. وی ادامه داد: این صندوق پیش […]



به گزارش فرهنگ سار، سیاوش ملکی فر روز چهارشنبه در رویداد آنلاین ارائه نیازهای فناورانه سازمان پزشکی قانونی کشور، درباره برنامه‌های حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش بنیان، افزود: این صندوق با حدود ۶۰ ابزار و خدمت در راستای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان اقدام کرده است.

وی ادامه داد: این صندوق پیش از تامین مالی، درصدد تامین بازار شرکت‌های دانش بنیان است تا این شرکت‌ها در زنجیره تامین ارزش قرار گیرند و در رفع نیازمندی‌های سازمان‌هایی مانند پزشکی قانونی ایفای نقش کنند.

ملکی‌فر با تاکید براینکه شرکت‌ها را در مسیر توسعه تنها نمی‌گذاریم، افزود: از نهادها و سازمان‌ها در خواست داریم نیازمندی‌های فناورانه خود را ارائه دهند تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند راهکاری برای رفع نیاز آنها عرضه کنند.

وی درباره برگزاری ۱۴ رویداد فناورانه در سال گذشته، یادآور شد: این رویدادها در حوزه‌هایی چون معدن، فرودگاهی، خودروسازی و غیره بوده است که طی آن بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه و قرارداد میان نهادها و سازمان‌ها و شرکت‌های دانش بنیان منعقد شد. از این میزان بالغ بر ۵۸۰ میلیارد تومان به قرار داد قطعی تبدیل شده است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا تلاش شد این رویدادها را به صورت ترکیبی آنلاین و حضوری برگزار کنیم. بر این اساس تاکنون ۲۲۷ نیاز به شرکت‌های دانش بنیان عرضه شده؛ ضمن آنکه ۲۵۶ جلسه B۲B برگزار شده است.

ملکی فرد رویداد نیازهای فناورانه سازمان پزشکی قانونی را یازدهمین رویداد این صندوق نام برد و ادامه داد: شهریور ماه سال گذشته جلساتی با مسوولان و فعالان عرضه حقوقی و قوه قضائیه برگزار شد که در این جلسات قول دادیم در کنار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌ها نقش موثرتری در رفع نیازمندی‌های این حوزه داشته باشند.

وی راه اندازی پردیس نوآوری حقوقی و قضایی را از جمله اقدامات در این زمینه برشمرد و گفت: برگزاری رویداد فناوری با سازمان زندان‌ها از دیگر اقدامات ما بوده است. در این رویداد طرح همکاری ۲ شرکت استارتاپی مورد پذیرش سازمان زندان‌ها قرار گرفت. ولی این دو طرح همچنان فرآیند تایید حفاظت را طی می‌کنند که امید است با همکاری مسوولان این روند سرعت بیشتری بگیرد و تبدیل به قرار داد قطعی شود.

ملکی فر درباره برگزاری رویداد امروز با سازمان پزشکی قانونی، یادآور شد: در این رویداد ۲۹ نیاز از سوی این سازمان معرفی شد. از سوی دیگر ۲۰۰ شرکت برای همکاری در حوزه‌های مربوط اعلام آمادگی کردند که از این تعداد ۴۳ شرکت فناور برای حضور در این رویداد انتخاب شدند. به دلیل محدودیت زمانی تنها ۱۶ مذاکره میان شرکت‌ها با سازمان پزشکی قانونی انجام شد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

شش + سیزده =