چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۶:۲۹:۲۴
دسته بندی: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰:۱۹

اعتبارات فرهنگی متناسب با میانگین رشد لایحه بودجه افزایش یافت

احمد راستینه روز یکشنبه در نشست با جمعی از فعالان عرصه فرهنگ و هنر این استان با تاکید بر ضرورت افزایش اعتبارات فرهنگی در کشور، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های جدی هنرمندان، مسائل اقتصادی است و این موضوع با حساسیت در کمیسیون فرهنگی پیگیری می‌شود. وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است عبور از […]



احمد راستینه روز یکشنبه در نشست با جمعی از فعالان عرصه فرهنگ و هنر این استان با تاکید بر ضرورت افزایش اعتبارات فرهنگی در کشور، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های جدی هنرمندان، مسائل اقتصادی است و این موضوع با حساسیت در کمیسیون فرهنگی پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است عبور از وضعیت اقتصادی کنونی با به ‌کارگیری ظرفیت‌های حوزه فرهنگ و هنر امکانپذیر است از همین رو باید مسائل اقتصادی را وارد عرصه فرهنگ و هنر کرد و اعتبارات مناسبی به این بخش اختصاص داده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه به عرصه فرهنگ و هنر در کشور نگاه حاشیه‌ای است، اظهار داشت: با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و هنر، آنچنان که شایسته است به این موضوع توجه نشده و می‌طلبد تا این رویه اصلاح شود.

راستینه با بیان اینکه در خصوص چگونگی تخصیص اعتبارات فرهنگی در مجلس شورای اسلامی ۲ دیدگاه وجود دارد، تصریح کرد: برخی عنوان می‌کنند اعتبارات باید برای توسعه زیرساخت‌ها هزینه شود اما دیدگاه دیگر بر تولید محتوا و حمایت از هنرمند برای تولید آثار فاخر تاکید دارد که دیدگاه دوم مورد  نظر بنده است.

وی خاطر نشان کرد: هنر نقش اساسی و بنیادین در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته است و انتظار می‌رود به این نقش بیش از پیش توجه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از فعالیت۱۴ فرهنگسرا در استان خبر داد و گفت: علاوه‌بر آن هفت فرهنگسرا نیز در حال ساخت است که پنج مورد آن از سال ۸۶ کلنگ‌زنی شده است و می‌طلبد تا برای تکمیل آن اعتبارات مورد نیاز تامین شود.

ابراهیم شریفی در ادامه با اشاره به برنامه‌های حمایتی دولت از هنرمندان در دوران شیوع کرونا، تصریح کرد: در سالجاری ۲۳۶ هنرمند از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شد و در قالب یک هزار و ۱۰۰ هنرکارت، یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به حساب هنرمندان واریز شد.

وی خاطر نشان کرد: ۷۵ آموزشگاه هنری، سینمایی و خوشنویسی در استان فعال است و خدمات قابل توجهی از سوی این آموزشگاه‌ها ارائه می‎شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از فعالیت هشت شرکت فیلم‌سازی در استان خبر داد و گفت: این تعداد شرکت برای استان عدد مناسبی است و در سالجاری ۲ اثر از تولیدات این شرکت‌های فیلم‌سازی به جشنواره فیلم فجر راه یافت.

به گزارش فرهنگ سار، در این نشست برخی از اهالی فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری به بیان مطالبات و دغدغه‌های خود پرداختند.

منبع:ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

ده + نه =