سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۸:۲۲
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

اسپیس ایکس ماهواره جاسوسی آمریکا را به فضا پرتاب کرد

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، راکت فالکون ۹ شرکت فضایی اسپیس ایکس ساعت ۹ صبح به وقت شرق آمریکا از مجموعه پرتاب ۳۹A در مرکز فضایی کندی در فلوریدا پرتاب شد. کلاهک این موشک حدود دو و نیم دقیقه پس از پرتاب جدا شد. قسمت اول موشک فالکون ۹ که قابل استفاده مجدد است، حدود هشت و […]



به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، راکت فالکون ۹ شرکت فضایی اسپیس ایکس ساعت ۹ صبح به وقت شرق آمریکا از مجموعه پرتاب ۳۹A در مرکز فضایی کندی در فلوریدا پرتاب شد. کلاهک این موشک حدود دو و نیم دقیقه پس از پرتاب جدا شد.

قسمت اول موشک فالکون ۹ که قابل استفاده مجدد است، حدود هشت و نیم دقیقه پس از پرتاب در مقر فضایی کیپ کاناورال فرود آمد. این هفتادمین بار است که  قسمت اول راکت فالکون ۹ بازیافت می شود.    

ابتدا قرار بود این ماموریت در ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر) انجام شود اما در کمتر از دو دقیقه مانده به پرتاب، به دلیل وجود اندکی فشار بالا در تانک اکسیژن مایع قسمت بالای موشک یاد شده، این ماموریت لغو شد.

اولین پرتاب ماهواره جاسوسی آمریکا به نام NROL-۷۶ توسط  شرکت اسپیس ایکس در ماه مه سال ۲۰۱۷ برای دفتر شناسایی ملی که بخشی از وزارت دفاع آمریکا صورت گرفت است.  بیشتر ماموریت های این چنینی در سال های اخیر توسط «ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی» (United Launch Alliance)، انجام شده است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 × 5 =