سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۸:۳۲
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸

اختصاص بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان های دخترانه

مهرالله رخشانی مهر روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه میان معاونت امور زنان و خانواده و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که در دفتر معاونت برگزار شد، با تاکید بر اینکه ارکان آموزش و پرورش شامل فضا و تجهیزات و دیگری بدنه فرهنگیان و مجموعه معلمان کشور است، اظهار داشت: در حوزه فضا […]



مهرالله رخشانی مهر روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه میان معاونت امور زنان و خانواده و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که در دفتر معاونت برگزار شد، با تاکید بر اینکه ارکان آموزش و پرورش شامل فضا و تجهیزات و دیگری بدنه فرهنگیان و مجموعه معلمان کشور است، اظهار داشت: در حوزه فضا و تجهیزات مسوولیت کار بر عهده سازمان نوسازی کشور گذاشته شده که در طول چهل و پنج سال عمر این سازمان، در راستای تامین تجهیزات آموزش اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

سرانه فضای آموزشی کشور ۳.۵ برابر افزایش داشته است

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی، سرانه فضاهای آموزشی یک و نیم متر مربع بود که امروز این سرانه به ۵.۲ متر مربع به ازای هر دانش آموزش ارتقا پیدا کرده است که رشد بیش از ۳.۵ برابری را نشان می دهد. این درحالی است که جمعیت آموزشی هم افزایش پیدا کرده است.

۱۹.۵ درصد فضاهای آموزشی نیاز به تخریب یا بازسازی دارند

رخشانی مهر با تاکید بر اینکه بر اساس آمار سال ۸۲، حدود ۷۰ درصد فضاهای آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی بودند و فقط ۳۰ درصد فضاها ایمن بودند، خاطرنشان کرد: در طی این سال ها، تلاش های زیادی صورت گرفته و خوشبختانه این آمار تا سال ۹۵ از ۷۰ درصد به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد و از سا ۹۵ تا امروز، این عدد کاهش پیدا کرد به ۱۹.۵ درصد یعنی امروز ۱۹.۵ درصد فضاهای آموزشی در کشور نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی هستندکه در این بین، فقط ۶.۵ درصد نیاز به تخریب دارند و حدود ۱۲ درصد فضاهای نیازمند مقاوم سازی هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آن ها که نیازمند مقاوم سازی است یعنی وضعیت بهتری نسبت به تخریبی ها دارند. اقدامات زیادی انجام شده و فقط در یک مقطع ۴ میلیارد دلار از حساب صندوق ذخیره ارزی بابت مدرسه سازی تخصیص پیدا کرد که در ۶ ماه گذشته بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مدرسه سازی تخصیص یافت که ۴۳۰ میلیارد تومان فقط برای خرید تجهیزات هنرستانی صرف شد که بیش از ۵۰ درصد آن به تجهیزات هنرستانی مقاطع دخترانه اختصاص یافت؛ اقدام قابل توجهی که برای نخستین بار امسال اعمال شد.

۲۶۰ میلیارد تومان برای خرید تبلت دانش آموزی اختصاص یافته است

رخشانی مهر افزود: همچنین حدود ۲۶۰ میلیارد تومان برای خرید تبلت دانش آموزی تامین شد که بر اساس شاخصه هایی که داشتیم میان مناطق محروم توزیع شد. همچنین برای محرومیت زدایی از برخی مناطق کشور، ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات نقدی تامین و بین استان های کشور توزیع شد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزات کشور با تاکید بر اینکه رفع نیازمندی های دختران در برخی استان های محروم کشور ما را در امضای این تفاهمنامه تشویق کرد، خاطرنشان کرد: در موضوع مقطع ابتدایی سعی کردیم فضای آموزشی مناسب را فراهم کنیم ولی برای مقاطع بالاتر چون جمعیت دانش آموزشی کمتر می شود از مدارس روستا مرکزی یا شبانه روزی استفاده کردیم. حال تلاش داریم که حتی یک دانش آموز هم از تحصیل بابت کمبود تجهیزات بازنماد.

وی افزود: امروز با امضای این تفاهمنامه تلاش داریم برای هر دانش آموز سقف آموزشی و شرایط آموزشی مناسب مهیا کنیم.

منبع : ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پنج × 3 =