چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۶:۴۵:۵۸
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴

ابتکار: ورزش یکی از مهم‌ترین ابزار ترویج امید است

به گزارش فرهنگ سار، «معصومه ابتکار» روز سه‌شنبه در همایش بزرگ ورزش زنان که در فضای باز آکادمی ملی المپیک برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات خوبی طی ۴١ سال گذشته و بویژه در سال‌های اخیر برای ورزش زنان صورت گرفته است.  زنان امروز نقش پررنگی در بخش‌های مختلف اجتماعی، آموزشی و اقتصادی دارند.  نقش زنان در اصلاح […]



به گزارش فرهنگ سار، «معصومه ابتکار» روز سه‌شنبه در همایش بزرگ ورزش زنان که در فضای باز آکادمی ملی المپیک برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات خوبی طی ۴١ سال گذشته و بویژه در سال‌های اخیر برای ورزش زنان صورت گرفته است.  زنان امروز نقش پررنگی در بخش‌های مختلف اجتماعی، آموزشی و اقتصادی دارند.  نقش زنان در اصلاح سبک زندگی بیشتر از ۵٠ درصد است و این تاثیرگذاری زنان را نشان می‌دهد.

معاون رییس جمهوری افزود: در سطح بین‌المللی توانستیم در اکثر رشته‌ها پوشش اسلامی خود در ورزش را به تصویب برسانیم. ۲ محور عدالت جنسیتی ورزش و سلامت را دنبال می‌کنیم و انتظار می‌رود تا آذر ماه وضعیت شاخص‌های جنسیتی را از نظر آماری تبیین کنیم.  

ابتکار اظهار داشت: هم اکنون توجه و بازگشت به ورزش در مدارس ابتدایی را شاهد هستیم.  امروز مساله کم تحرکی، افسردگی و اضافه وزن به مشکلات سلامت اضافه شده است که نباید موضوع ورزش را با وجود شرایط کرونا دست کم بگیریم. نشاط، موضوع مهمی است که دولت نگاه ویژه‌ای به آن دارد.  پیام‌های امیدبخش در شرایط کرونا باید افزایش یابد و رسانه‌ها بیشترین نقش را در این زمینه دارند.

وی ادامه داد: ایران در شرایط خاصی به سر می‌برد. علاوه بر کرونا با جنگ اقتصادی روبرو هستیم و باید تلاش کرد تا امید را ترویج داد و ورزش یکی از ابزار مهم در این زمینه است.

«مهین فرهادی‌زاد»  معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش نیز،  گفت: فعالیت ورزشی بانوان باید حداقل به ۲/۵ ساعت افزایش یابد.  زندگی ماشینی و شرایط کنونی باعث می‌شود فعالیت بدنی ما کمتر شود و این موضوع امراضی را به دنبال دارد. پس باید به دنبال حرکت و فعالیت و تربیت بدنی باشیم.

وی اظهار داشت: این همایش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اهمیت فعالیت ورزش زنان را نشان می‌دهد که حتی در شرایط کرونا به سلامت جامعه توجه داریم و با برگزاری پویش‌ها در منازل و اماکن ایمن به نشاط در جامعه کمک کنیم.

فرهادی‌زاد درباره تجلیل از نایب رییسان فدراسیون‌ها اظهار داشت: از نایب رییسان برتر در این مراسم تجلیل شد که البته همه نایب رییسان برتر هستند.

همچنین در این همایش از «رقیه الله‌کرمی» خواهر شهید «جواد الله‌کرمی» شهید مدافع حرم، «ناهید ایروانی» خواهر شهید دکتر «محمود ایروانی» شهید سلامت و «بتول مشرف‌جوادی» نایب رییس سابق فدراسیون جانبازان، «معصومه شهبازی» نایب رییس سابق فدراسیون بیماری‌های خاص، «بدرالملوک کهرنگی» نایب رییس فدراسیون تیراندازی و دیگر نایب رییسان به پاس خدماتشان تجلیل شد.

منبع : ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دو − 2 =