پنجشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۰:۵۳
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹

ابتلای ۳۱ کودک ایلامی به کرونا ویروس

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون ۳۱ کودک زیر ۵ سال همچنین یک نوزاد ۱۵ روزه به این ویروس مبتلا شده‌اند.



جمیل صادقی‌فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ سار در ایلام، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون ۳۱ کودک زیر ۵ سال همچنین یک نوزاد ۱۵ روزه به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون مورد فوتی در بین این افراد مشاهده نشده است و می‌طلبد والدین در راستای پیشگیری از ابتلای کودکان به کرونا  اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ابراز کرد: در راستای محافظت از کودکان در برابر این بیماری، دست‌های آن‌ها را با استفاده از صابون و آب یا ضدعفونی کننده الکلی تمیز و از افرادی که دارای علائم سرماخوردگی هستند، دوری کنید.

ناصری‌فر بیان کرد: همچنین از حضور در اجتماعات بزرگ و کوچک در اماکن خصوصی و عمومی، مانند پارک‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌ها یا هر مکان دیگر خودداری کنید و این توصیه برای افراد در هر سنی از جمله نوجوانان و بزرگسالان صادق است.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و تا زمانی که این رفتار ادامه داشته باشد نمی‌توان پیش‌بینی از روند شیوع ویروس ارائه داده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام  در پایان گفت: بر اساس آمار ارائه شده دانشگاه علوم پزشکی ایلام بالاترین فوتی‌های ناشی از کرونا نیز به ترتیب در گروه سالمندان، زنان‌خانه‌دار و افراد بیکار است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۲۱


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دو + 8 =