سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۸:۴۶
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

آمریکا و روسیه یک موشک مشترک به سیاره زهره ارسال می‌کنند

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش فرهنگ سار از پایگاه اینترنتی خبرگزاری تاس، دیمیتری راگوزین گفت: ما با آمریکایی‌ها بر سر یک مأموریت مشترک در زهره به توافق رسیدیم. این سیاره به طور سنتی سیاره روسیه در نظر گرفته می شود زیرا اولین فضاپیمایی که در این سیاره فرود آمد روسی بود. وی افزود: […]



به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش فرهنگ سار از پایگاه اینترنتی خبرگزاری تاس، دیمیتری راگوزین گفت: ما با آمریکایی‌ها بر سر یک مأموریت مشترک در زهره به توافق رسیدیم. این سیاره به طور سنتی سیاره روسیه در نظر گرفته می شود زیرا اولین فضاپیمایی که در این سیاره فرود آمد روسی بود.

وی افزود: اکنون قرار است ماموریتی به نام «ونرا-دی» (Venera-D ) را در این سیاره انجام دهیم که ماموریتی مشترک میان روسیه و آمریکا است.

مدیرکل سازمان فضایی روسیه در مصاحبه ای با کانال یوتیوب Soloviov Live توضیح داد که این کار مشترک به ساده سازی این کار از نظر اقتصادی، فناوری و علمی کمک می کند. حل چنین مسایلی با هم و با استفاده از استعدادهای دانشمندان آسان‌تر است و در عین حال از نظر اقتصادی ساده‌تر و از نظر عملکرد فناوری و غیره قابل اعتمادتر خواهد بود. علاوه بر این آمریکا نیز به این موضوع علاقمند است.

برنامه ونوس

لو زلنی مدیر علمی موسسه تحقیقات فضایی روسیه در اواسط ماه مه ۲۰۲۰ اعلام کرد که دانشمندان روسی ممکن است چندین مأموریت خود را برای اکتشاف زهره آماده کنند.

وی افزود: پیش از این ما فقط در مورد یک ماموریت «ونرا-دی» صحبت می کردیم، اما اکنون سازمان فضایی روسیه  توصیه می کند که در این زمینه پیشروی کنیم. با در نظر گرفتن اهمیت سیاره زهره برای علم، ممکن است چندین ماموریت به این سیاره داشته باشیم.

در اواسط ماه مه، این دانشمند به خبرگزاری تاس گفت که روسیه برنامه جدیدی برای اکتشاف سیاره زهره ایجاد می کند که شامل ارسال حداقل سه وسیله نقلیه تحقیقاتی به این سیاره است

به گفته وی، اولین سفر اکتشافی در این برنامه «ونرا -دی» خواهد بود که برای اواخر دهه ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است.

به گزارش فرهنگ سار، «ونرا ۷»،یک فضاپیمای روسی در ۱۵ دسامبر ۱۹۷۰ روی سطح زهره فرود آمد و به اولین فضاپیمایی تبدیل شد که به زمین نرم سیاره دیگری رسید و برای نخستین بار داده‌ها را از آنجا به زمین منتقل کرد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار × 2 =