جمعه, ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۷:۰۰
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷

آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در استان اردبیل/ توزیع ۲۶۲۰ بسته معیشتی در روز عید قربان

مسؤول بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه جهت حمایت از اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا در استان اردبیل آغاز شد.



علی پیرجاهد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ سار در اردبیل با اشاره به شیوع مجدد بیماری کرونا و برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل برای ادامه رزمایش کمک مؤمنانه جهت حمایت از اقشار آسیب دیده از این بیماری، اظهار کرد: پیرو تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری درباره ادامه همدلی و کمک‌های مؤمنانه، سازمان بسیج مستضعفین در این راستا مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه در سه بازه زمانی (دهه امامت و ولایت، ایام عزاداری اباعبداله الحسین(ع) و ایام ماه صفر اقدام می‌کند.

وی افزود: رزمایش دوم کمک مؤمنانه در محورهای کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت، تهیه نوشت افزار، توزیع بسته‌های غذایی و تأمین جهیزیه برای نوعروسان به بسیج سازندگی استان ابلاغ شده و پس از تشکیل قرارگاه استانی در ایام تعیین شده به صورت تعاون و همدلی با کمک دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی کمک‌های مؤمنانه بین جامعه هدف توزیع خواهد شد.

مسؤول بسیج سازندگی استان اردبیل بیان کرد: در مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه ۶۵ هزار خانوار هر بسته به ارزش ۳۰۰ هزار تومان و جمعاً بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان با همکاری دستگاه‌های اجرایی، کمک‌های مردمی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، آستان قدس رضوی بین اقشار آسیب دیده از کرونا طی ۵ نوبت توزیع شد.

پیرجاهد در خصوص چگونگی مشارکت مردم و پل‌های ارتباطی با آنان در خصوص همکاری در اجرای رزمایش کمک مؤمنانه عنوان کرد: در حال حاضر سیستم و شماره حساب قبلی جهت دریافت کمک‌های مردمی به قوت خود باقی است و براساس تصمیم جدید مبنی بر تشکیل قرارگاه کمک مؤمنانه در استان اردبیل، در صورتی که روش‌ها و پویش‌های جدیدی برای دریافت کمک‌های مردمی تدبیر شود به اطلاع مردم نوع‌دوست اردبیل می‌رسد.

توزیع گوشت و بسته‌های معیشتی بین نیازمندان

وی در ادامه به توزیع گوشت قربانی و بسته‌های معیشتی در روز عید قربان بین نیازمندان اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی با همکاری و مشارکت خیرین، پایگاه‌های مقاومت بسیج، هیات امنای مساجد، روحانیان، هیئات مذهبی و گروه‌های جهادی بسیج سازندگی اقدام به ذبح ۴۷۸ راس دام سبک و سنگین و توزیع آن بین نیازمندان کرد.

پیرجاهد گفت: توزیع دو هزار و ۶۲۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان و جامعه هدف آسیب‌دیده از بیماری کرونا از جمله اقداماتی بود که در روز عید قربان توسط بسیج سازندگی سپاه استان اردبیل انجام شد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/ی


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

20 + پنج =