سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۳:۰۳
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷

آب‌بندی تجهیزات نفتی با واشرهای ساخت ایران

به گزارش روز سه شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان می‌گوید: این تجهیزات، آب‌بندی قابل اطمینانی را در دما و فشار بالا ارائه می‌دهند و در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و خطوط لوله کاربردهای گسترده‌ای دارند. واشرهای صنعتی برای کلیه فلنج های استاندارد و بسیاری از […]



به گزارش روز سه شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان می‌گوید: این تجهیزات، آب‌بندی قابل اطمینانی را در دما و فشار بالا ارائه می‌دهند و در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و خطوط لوله کاربردهای گسترده‌ای دارند.

واشرهای صنعتی برای کلیه فلنج های استاندارد و بسیاری از طرح های ویژه و سفارشی اتصالات کاملا متناسب است. این واشرها از یک نوار فلزی شکل و یک فیلر نرم مانند و از گرافیت، تفلون و سایر مواد تشکیل شده است.

این واشرها نسبت به هرنوع واشری که ساخته شده از فلز و یک پرکننده بوده ازانعطاف پذیری بیشتری برخوردار است؛ این محصول از لحاظ مکانیکی نیز بسیار قوی است. هر واشر از نظر ساختاری دارای تراکم یکنواختی است. میزان این تراکم قابل تغییر بوده و با شرایط مختلف پیچ و مهره، کارایی قابل ملاحظه‌ای دارند.

واشرهای دبل جکت یکی از مهم ترین واشرهای نیمه فلزی است که تاییدیه دانش بنیان را دریافت کرده است. واشر دبل جکت به دلیل استحکام مواد فلزی و قابلیت فشردگی پرکننده، مناسب برای آب بندی در سطوح دارای اشکال پیچیده با فشارهای بالا است. مهم‌ترین کاربرد این نوع واشرها را می‌توان در مبدل‌های حرارتی و کلاهک شیرها دانست.

این واشرها شامل پوسته فلزی و ماده پر کننده غیر فلزی هستند. در حالی‌که ماده پرکننده سبب به‌وجود آمدن انعطاف می شود و پوشش فلزی باعث مقاومت گسکت در برابر فشار، دما و خوردگی است. ضخامت معمول این نوع واشرها ۲ تا ۳ میلی‌متر است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان می گوید:این شرکت دانش بنیان تاکنون ۷۰ فرصت شغلی ایجاد کرده و در تلاش است تا با رویکرد علمی که در پیش گرفته است، تعداد بیشتری از نخبگان را جذب و به کار گیرد.

کوروش آهنج می افزاید: طبق آخرین برآوردها، به‌واسطه تولید واشرهای صنعتی، سال گذشته مانع خروج ۵ میلیون دلار ارز از کشور شده و علاوه بر آن محصولات خود را نیز به کشور عراق صادر می کنیم و موجبات ارزآوری برای کشور نیز تسهیل می شود.

یک شرکت اروپایی از فناوری ایران استفاده می کند

واشرهای صنعتی تولید شده در این شرکت دانش بنیان به مراتب قیمت پایین تری نسبت به نمونه خارجی دارد و در نحوه تولید نیز یک شرکت اروپایی با حضور در ایران، از این شرکت فناور مشورت گرفته است.

آهنچ  عنوان می کند:‌این شرکت اروپایی ۷۰ سال است که در تولید صنایع نفتی فعالیت دارد اما فناوری و شیوه تولید این شرکت دانش بنیان ایرانی برای آن ها نوین بود.

وی با اشاره به مزایای واشر صنعتی تولید شده در داخل کشور نسبت به نمونه خارجی می افزاید: از مزیت های دیگر این شرکت  و محصولات دانش‌بنیان ایران‌ساخت تحویل سریع محصول است و دیگر نیاز نیست یک مجموعه چندین هفته منتظر ورود محصول از خارج از کشور باشد.

به گفته این فعال فناور، سال‌های طولانی کشور مشکل تولید واشر صنعتی داشت و حتی در گذشته شاهد بودیم که یک مجموعه پتروشیمی به‌واسطه نداشتن همین واشرها، چندین روز تعطیل می شد اما امروز این چالش با تولید داخلی برطرف شده است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار + چهارده =